Några som har har fått det hett om öronen den gångna veckan är Serviceteamet vid Region Halland. Elisabet Andersson (tv) och Malin Lenfeldt (th) från Serviceteamet packar och skickar i väg böcker så det står härliga till.
Vi är stolta och glada över att Region Halland valt att stötta skriften genom att ta på sig och finansiera distributionen av bokens första tryck. Inte hade vi kunnat ana att det skulle ta en sådan fart så här direkt från början. Det har gått snart fem dagar sedan skriften “Den ofrivillige resenären” lanserades och det råder ingen tvekan om att den ar efterfrågad då beställningar från både privatpersoner, landsting och patient-/närståendeföreningar har haglat in. Var beställning skall sedan i sin tur tas emot, packas och skickas ut till beställaren.
Inga konstigheter kanske men det är ju någon som handgripligen måste göra det och från ingenstans har en ganska omfattande arbetsuppgift dumpit ner hos Serviceteamet. Hur det ser ut med beställningar efter helgen kan vi bara gissa…
Enligt Elisabet och Malin så är det dock inte så betungande, särskilt inte då flera utav beställningarna kommer med glada tillrop och hälsningar i kommentarsfältet. Några exempel är:
Tack för en fin bok!
Fantastiskt!
Är själv ute på min resa…
Så från botten av vårt hjärta, ett stort tack till Elisabet, Malin, Serviceteamet och Region Halland för att ni ser till att så cancerberörda land och rike runt får möjlighet att testa “Den ofrivillige resenären”!